2018_Aralik
36 TJK’NIN SESİ ARALIK 2018 ANTRENÖRLÜK ISTEDIĞIMIZ SEVIYELERDE DEĞIL… Türkiye’de antrenörlük ne yazık ki istediğimiz seviyelerde değil. Bunun en büyük nedenlerinden bir tanesi de at sahipleri. Biz Türkiye’de atçılığı para kazanmak için yapıyoruz. Tabii ki para da kazanılacak ama önce atçılık yapmak gerekiyor. Alt yapımızın da yetersiz olduğunu düşünüyorum. Antrenör olacak kişinin en az 3 - 5 yıl iyi bir antrenörün yanında staj görmesi gerekiyor. Ancak bu şekilde kendini yetiştirip, atçılığımıza faydalı olabilirler. Bir de herkes birbirinin önünü kesmeye çalışıyor. Birbirimize destek olamazsak hiçbir yere varamayız. Antrenörlere güven kalmadığı söyleniyor, peki buna neden olan kimler? Böyle bir genellemeye karşıyım… Antrenörün görevi at koşmaktır, buna at sahibi dahil kimsenin müdahale etmemesi lazım. Eğer antrenörüne güvenmiyorsan çalışmazsın. Ben mesela sert mizaçlı bir adamım, bana aksi derler. Ama ben mesleğimi iyi yapan bir insanım ve mesleğimin ciddiyetinin bende olması gerektiğine inanıyorum. Ciddiyet olmazsa, herkese mavi boncuk dağıtırsam, ben nasıl bir antrenör olurum? Disiplini nasıl sağlayabilirim? Ben eğer bir işin sorumluluğunu aldıysam, elimden geldiği kadar doğru iş çıkartmaya çalışırım. Seyisi de at sahibini de ve hepsinden daha önemlisi atı da korumak benim sorumluluğumdadır. Maalesef bugün ne kazanırsak o kar diye düşünülüyor ve çoğu atlarımızın da yarış hayatı bu zihniyetten dolayı kısa oluyor. İŞINI YÖNETEBILEN ANTRENÖR OLMALI… Safkanlara vitamin ağırlıklı ilaç kullanılmasında bir sakınca görmüyorum. Neticesinde bizim safkanlarımız sporcu ve ek gıdalara ihtiyaç duyuyorlar. Ama çok fazla ilaç kullanılmasına karşıyım. Benim kendi felsefem; iyi idman, iyi bir seyis ve daha da önemlisi işini yönetebilen bir antrenör olması lazım. 50 senedir bu işin içindeyim, 40 yılı aşkın süredir de bir fiil antrenörlük mesleğini icra ediyorum ve sosyal hayatım hiç yok. Bu işi yapıyorum demek için; sabahın erken saatlerinde atların başına gelirsin, sonra istirahat için evine gidersin, akşama doğru yeniden ahırlara gelirsin. Bu iş takip işidir… Kimseye güvenip teslim etmeyeceksin. BOĞAZİÇİ SUUDİ ARABİSTAN’DA YARIŞ SONRASI DÜZENLENEN SEREMONİ...
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=