SUBAT-2023

28 TJK’NIN SESİ ŞUBAT 2023 evgili okurlar, bildiğiniz gibi 2023 Dubai Yarış Festivali kapsamında düzenlenen koşulara Final Dance, Aegean Finale ve Cosmic Kid olmak üzere 3 safkanımızla katıldık. Ben de yarış menajeri olduğum Aegean Finale’in 13 Ocak Cuma günü koşacağı ilk mücadele olan 1600 metre çim pistteki 90 - 100 handikap puanına sahip atların katılacağı yarış için 11 Ocak Çarşamba günü, sabah 08.45 uçağı ile İstanbul’dan Dubai’ye seyahat ettim. Yolculuğum esnasında bana atın sahibi Musa Özdemir ve kardeşlerinin yanı sıra jokeyimiz Ayhan Kurşun ve İstanbul’daki atlarımızın antrenörü İlyas Günaydın da eşlik ettiler. Yaklaşık 4.5 saatlik yolculuğun ardından Dubai Uluslararası Havalimanı’na iniş yaptık. Tahmin edersiniz ki hava bir hayli sıcaktı. Otelimizde bizleri atımızın antrenörü Onur Özelcanat ve İsmail Koyuncu karşıladılar. Akşamüstü Türk safkanların bulunduğu ahırlar bölgesine gittik ancak güvenlik önlemlerinin oldukça sıkı olduğunu gördük. Yetkililer atın orada bulunan ilgilileri haricinde yalnızca 2 kişiye izin veriyorlardı. Yapılan görüşmelerin ardından gerekli izinler alındı, bu sayede ben ve İlyas Günaydın atlarımızı görme fırsatı yakaladık. Yaklaşık 5 dönüm içerisinde 10 ahırın bulunduğu özel blokta sadece bizim safkanlarımız kalıyorlardı. Oldukça sakin, konforlu bir ortam vardı. Sırasıyla Final Dance ve Cosmic Kid gezintilerini tamamladılar. En son ise Aegean Finale akşam gezintisini tamamladı. Sizlere burada küçük bir not iletmek istiyorum; ahırların içleri dâhil kameralarla dolu ve siz safkanınıza sağlık açısından hiçbir müdahalede bulunamıyorsunuz. Şayet bu yönde bir ihtiyaç olursa veterineri aramak zorundasınız. Bu arada Aegean Finale’ın orada oldukça keyifli olduğunu belirtmekte fayda var. Bildiğiniz üzere safkan geçen sene Dubai’ye gitmiş ancak ufak bir sakatlık sorunu nedeniyle yarışamadan geri gelmek durumunda kalmıştı. Günlerden 12 Ocak Perşembe; yani büyük yarışa sadece bir gün kalmıştı. Tüm ekip heyecan içinde bir araya geldiğimizde konuştuğumuz tek konu ertesi günkü yarıştı. Akşamüstü atın sahipleri Musa Özdemir ve ağabeyi Ali Özdemir antrenörümüz ile birlikte ahırlar bölgesine gittiklerinde gelen raporların oldukça iyi olduğunu memnuniyetle öğrendiler. 13 Ocak Cuma yarış gününde hepimiz çok heyecanlıydık. Zaman adeta geçmek bilmiyordu. Yarış akşam saati ile 21.30’da idi. Saatler 18.00’i gösterdiğinde otelimizden Meydan Hipodromu’na hareket ettik. Bu benim Dubai’ye 6’ncı S AEGEAN FINALE, DUBAI’DE IKINCILIK ELDE ETTI... DUBAİ YARIŞ FESTİVALİ GEZİSİ SADUN OKTAV