2018_Aralik

22 TJK’NIN SESİ ARALIK 2018 masya, 183 yıl boyunca Osmanlı Şehzadeleri’nin eğitim aldıkları ve Amasya Valiliği görevinde bulunarak, devlet yönetimi hakkında tecrübe edindikleri yer olarak ayrı bir önem taşımaktadır. Çok sayıda şehzade bu topraklarda dünyaya gelmiştir ve 12’si “Sancakbeyi” olarak görev yapmıştır. Bu şehzadelerden 6’sı daha sonra, padişah olarak tahta çıkmıştır. Tarihte pek çok isim ile anılan Amasya’ya en çok yakışanlardan birisi de “Şehzadeler Şehri” dir. Zira, Osmanlı’nın Yükseliş Dönemi’nden itibaren tahta çıkan bütün padişahların kader çizgisi Amasya’da birleşmiştir. Yıldırım Bayezid ile başlayan bu süreç, oğlu Çelebi Mehmet, II. Murat, henüz 7 yaşındayken Vali olarak atanan Fatih Sultan Mehmet, Şehzade Alaeddin, yine henüz 7 yaşında olan II. Bayezid, Şehzade Ahmed, Kanuni Sultan Süleman’ın iki şehzadesi Şehzade Mustafa ve Şehzade Bayezid ile sürdürülmüştür. Bu gelenek son olarak, 1566’da Amasya Valisi olarak görev yapan, Şehzade Murad (III. Murad) ile noktalanmıştır. A I. BAYEZİD II. BAYEZİD I. MEHMET II. MURAD II. MEHMET III. MURAD AMASYA’DA ŞEHZADELİK YAPAN OSMANLI PADİŞAHLARI

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=