2018_Agustos
48 TJK’NIN SESİ AĞUSTOS 2018 11 yıldır atçılığın içindesiniz. Türk atçılığı hakkında düşünceleriniz nelerdir? Bence Türk atçılığı en iyi şekilde yönetiliyor. Birçok ülkeden daha başarılı olduğumuzu biliyorum. Bugün yurtdışına baktığınızda 1000 Dolar’a yarış yapıldığını görüyoruz. Bu anlamda bizim ülkemize baktığımızda en düşük yarışımızın katbekat daha yüksek ikramiyeli olduğunu görebiliyoruz. Bu bize iyi noktalarda olduğumuzu gösteriyor. Tabiki daha da gelişeceğimizi görebiliyorum. Ve bu gelişim için de Türkiye Jokey Kulübü Yönetimi’nin en iyi şekilde çalıştığını düşünüyorum. Bir yetiştirici ve kısrak sahibi gözüyle baktığınızda Türkiye’deki aygır popülasyonu ve kalitesini yeterli buluyor musunuz? Ne yazık ki ben yeterli bulmuyorum. Türkiye Jokey Kulübünün birkaç tane aygırı var, bunun dışındakiler hep özel aygırlar ve yurtdışından çok düşük rakamlara getirilen safkanlar. Bu aygırların da atçılığımıza fayda sağladığını düşünmüyorum. TJK’nın aygır alımı yapacağı konusunda söylentiler var, umuyorum bu gerçekleşir, çünkü aygır ihtiyacımız var. Çoğunlukla İngiliz atları hakkında konuştuk, Arap atçılığı için neler düşünüyorsunuz? Arap atçılığı neredeyse tamamen TİGEM’in kontrolünde ve bizler de alımlarımızı onların yaptığı ihalelerden yapıyoruz. Bugüne kadar ben bir tek Akarçay ile başarı yakalayabildim. Bence Arap atçılığımızda da eksiklerimiz var. Özellikle, aygır konusunda eksiklerimiz olabilir mi diye tartışmamız lazım. Mesela ben Kaizbert
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=