2016_Ocak

24 TJK’NIN SESİ OCAK 2016 DİYARBAKIR AT LA TERAPİ MERKEZİMİZ E ÖVGÜ... Diyarbakır Vali Yardımcısı Remzi Kattaş, İl Milli Eğitim Müdürü Adnan Hurata, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcıları ve bağlı 17 İlçe Milli Eğitim Müdürü, Diyarbakır Hipodromu, At’la Terapi Merkezi ve At Hastanesi’ni ziyaret ettiler. Diyarbakır Vali Yardımcısı Remzi Kattaş Başkanlığı’nda merkez 4 ilçe ve taşradaki 13 ilçe Milli Eğitim Müdürleri misafir edilerek hipodrom faaliyetleri ve yeni açılan At’la Terapi Merkezi hakkında bilgiler verildi. Gezi ve incelemelere ilişkin bir değerlendirme yapan Vali Yardımcısı Remzi Kattaş, “Çınar İlçemiz’de yer alan hipodromda, Türkiye Jokey Kulübü bünyesindeki otistik çocuk ve gençlerimize yönelik Rehabilitasyon Merkezi’nin kurulması bizi özellikle memnun etti. Özel eğitimden sorumlu İl Milli Eğitim Müdür Yardımcımız haftada 3 gün 90 öğrenciye imkan sunan merkezde, tüm özel alt sınıfları ve özel eğitim okullarımız öğrencilerinin program dahilinde faydalanması için Diyarbakır Hipodrom Müdürülüğü ile işbirliği yapmaktadır. Bu tesisi Diyarbakır’a kazandıran Türkiye Jokey Kulübü’ne teşekkür ediyorum” diye konuştu. Diyarbakır Hipodrom Müdürü Yılmaz Çelik, Hipodromların yarışlar dışında aynı zamanda birer sosyal proje ve kültürel aktivitelerin yapıldığı mekanlar olduğunu söylerken, “Kulübümüzün düzenlediği sosyal sorumluluk projeleri ile çocuk yaşta at sevgisini geliştirmek amaçlanmaktadır. Aynı zamanda At’la Terapi Merkezlerimiz ile ihtiyaç sahibi kardeşlerimizin tedavisine katkıda bulunuyoruz. Onların gelişimini ve mutluluğunu izlemek ne kadar doğru bir iş yaptığımızı göstermektedir. Diyarbakır Valiliğimiz de bu konuda bize gereken ilgi ve desteği göstermektedir” dedi. FRANSIZ NALBANT DENIS LEVELLIARD SEMİNER VERDİ... 16 - 17 Aralık 2015 tarihleri arasında İstanbul Veliefendi Hipodromu’nda, Fransız Nalbant Denis Levelliard’ın katılımıyla iki gün süren teorik ve uygulamalı seminer düzenlendi. Oturumun ilk gününe, Apranti Eğitim Merkezi Tay Satış Mahallinde, Apranti Okulu öğrencileri ve yurt çapındaki tüm Atçılık Meslek Yüksekokulu öğrencileri katıldı. 17 Aralık 2015 Perşembe günü ise İstanbul At Hastanesinde, Veteriner Hekimler, Nalbantlar, Antrenörler, özel çalışan nalbantlar, at sahipleri ve antrenörlere yönelik eğitim düzenlendi. Sabah 9:30 - 12:30 saatleri arası teorik eğitimin verildiği seminerde, 13:30 - 17:30 saatleri arasında da uygulamalı olarak eğitim yapıldı. Bu kapsamda, kadavra ayakları üzerinde tendon, ligament ve kemik yapıları üzerine inceleme yapıldı. Hangi hastalıklarda hangi yapıların etkilendiği konusunda bilgiler verildi. Sonrasında ise ayak problemi olan atlar üzerinde, veteriner hekimler ve nalbantlar konsültasyon yaptılar. Sonuçta camiamız için uygulamalı ve çok faydalı bir konferans gerçekleştirilmiş oldu. DENIS LEVELLIARD

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=