2016_Aralik

29 TJK’NIN SESİ ARALIK 2016 ‘‘ ‘‘ ‘‘ ‘‘ ‘‘ ‘‘ ‘‘ Öncelikle sizi tanıyalım? 1969 Antalya doğumluyum. İnönü Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun oldum. Daha sonra, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü’nde Yöneticilik İhtisas Programı’nı tamamladım. 2000 yılı Aralık ayında, Türkiye Jokey Kulübü İstanbul Yarış Atları Hastanesi’nde Müdür Yardımcısı olarak göreve başladım. Daha sonra sırasıyla, Lojistik Satın Alma Müdür Yardımcılığı, Hara Aşım İstasyonları Koordinasyon Müdürlüğü, Mahmudiye Pansiyon Hara Müdürlüğü ve yaklaşık iki buçuk yıl önce şimdiki görevim olan Apranti Eğitim Merkezi Müdürlüğü’ne atandım. Apranti Eğitim Merkezi hakkında bizleri bilgilendirir misiniz? Apranti Eğitim Merkezi, Türkiye’nin her bölgesinden öğrencilerin geldiği, yatılı olarak hizmet veren iki yıl süreli bir kurstur. Öğrencilerimize iyi bir binici olmaları için, alanlarında uzman kadromuzla eğitim veriyoruz ve jokey yaşam alışkanlığı kazandırmaya çalışıyoruz. Bunun yanında, hayatta nasıl bir duruş sergilemeleri gerektiği, ahlaki davranışları, disiplin ve kişisel gelişim konularında eğitim veriyoruz. Şu anda, 9’u At’la Terapi Merkezi’nde olmak üzere toplam 29 kişilik bir ekiple görev yapıyoruz. Personelimiz, çalışmalarını ekip ruhu içinde, sevgi ve hoşgörü çerçevesinde yapan ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek, Eğitim Merkezimiz’e uyarlamamızı sağlayan bir yapıdadır. Çalışmalarımızda bana büyük destek veren, başta Müdür Yardımcım Bercis Merdanoğlu olmak üzere, sahalarımızda uzun yıllardır hizmet veren binicilik öğretmenlerimiz Davut Akdı, Aykut Arıcı, Cemal Kurt ve tüm ekip arkadaşlarıma özenli çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum. Eğitim Merkezimiz’de 2 yıl süren eğitim programını, başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanıyorlar. Kursiyerlerimiz, öğrenim süreleri boyunca yatılı olarak merkezimizde ikamet ediyorlar ve tüm ihtiyaçları da Kulübümüz tarafından karşılanıyor. Apranti eğitimi almak isteyen birisi ne yapmalı? Şu anda yürürlükte olan At Yarışları Yönetmeliği’nde tanımlandığı şekliyle, 17 yaşından gün almamış olanlar, 35 – 45 kilogram arasında bulunanlar, boy uzunluğu 130 – 155 cm arasında olanlar ve Milli Eğitim’in ikinci kademesini bitirenler, bizim potansiyel öğrenci kitlemiz sayılıyor. Bu sene, 1 Kasım ile 30 Kasım arasında kursiyer adaylarının müracaatlarını alacağımız yönünde duyuru yaptık ve hipodrom müdürlükleri ile Apranti Eğitim Merkezimiz’de başvuruları kabul ettik. Adayları, Aralık ayında yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı sınava tabi tutacağız. Yazılı sınav ve mülakatta başarılı olan adaylar, gerekli evrakları tamamlamalarının ardından, Ocak ayında açılan kursa başlayacaklar. Biraz da eğitim öğretim sisteminizden bahseder misiniz? Ocak ayında eğitim ve öğretim verilmeye başlayan kursiyerler, birinci sınıfta başarılı olmaları halinde Ekim ayında ikinci sınıfa geçiyorlar. İkinci sınıfa geçen adaylar, merkezimizde almakta oldukları eğitimin yanısıra, staj için ahırlar bölgesine gönderiliyor. Talep eden at sahipleri, öğrencilere staj yaptırıyorlar. İkinci sınıf kursiyerlerden başarılı olanlar Ekim ayında mezun oluyorlar.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=