2019_Nisan

40 TJK’NIN SESİ NİSAN 2019 AT YETIŞTIREMIYORUZ… Şunu da söylemek istiyorum ki, biz Türkiye’de at yetiştiremiyoruz. Bende yaptım yetiştiricilik fakat beceremedim. Ne yazık ki bizde çayır eksik ve bu eksikliğin önüne geçemiyoruz. Mesela İrlanda’da birçok yetiştirici atlara ek gıda vermiyor. Sadece padoklarda yedikleri çayırla gelişimlerini tamamlayabiliyorlar. Bence biraz daha Karadeniz Bölgesi’ne açılmamız lazım. Oranın iklimi atlar için daha dengeli bir ortam sağlıyor. YENI ANTRENÖR OLAN KARDEŞLERIME TAVSIYEM… Yeni mezun olan antrenör kardeşlerimiz, sahaya ilk geldiklerinde çok iyi paralar kazanacakları yönünde düşünceleri oluyor. Öyle bir şey yok. Çalışmak lazım. Biz de bu yollardan geçtik. Ahırın içinde çok ezildik, bütün gün hipodromdan ayrılmazdık, çok çalıştık. Öyle okulda öğrenilenle burada başarıyı sağlayamazsınız. Evet, eğitim çok güzel bir şey ama burası da bir okul, buradan kazandığın tecrübeler ile okuldan aldığın eğitimi pekiştirebilirsen, işte o zaman başarıyı yakalarsın. Antrenörlük işi tamamen gözlem işidir. Ata baktığın zaman kusurlarını görebilmelisin. İyi bir antrenörsen, at sana her şeyi söyler. Yeni antrenör olmuş kardeşlerime tavsiyem, her gün sahaya gelip atlarınızı kontrol edin, kimseye bu işi bırakmayın. Disiplini asla elden bırakmayın. Bu iş, zaman ayırmanız gereken bir meslek. Dışarıdaki sosyal hayatımızı tamamen bitiren bir iş yapıyoruz. Mesela, benim dışarıda çok az dostum var. Bütün arkadaşlarım bu sektörün içindeki insanlar. Gelmediğiniz bir gün başınıza her şey gelebilir. Son olarak şunu üstüne basa basa tekrarlıyorum, at işi gözlem işi. Asla takibinizi bırakmayacak, disiplininizi bozmayacaksınız. 2016 YILI FİKRET KESEBİR KOŞUSU SONRASI DÜZENLENEN KUPA TÖRENİNDEN BİR GÖRÜNÜM...

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=