2020_Temmuz

38 TJK’NIN SESİ TEMMUZ 2020 “TJK’NIN ÇATISI ALTINDA OLMAKTAN GURUR DUYUYORUM” m “Bu yarışı ben kazandım, ben kaybettim” dediğiniz koşular oldu mu? Olmaz mı hiç. Ufukbir’in kazandığı Türkiye Büyük Millet Meclisi Koşusu’nu İzbatur ile kaybettim. Koşuda Uçanbey ve Kafkaslı da vardı. Yani, en ciddi iki rakip. Ben de onların hemen arkalarında yarışı takip ettim. Ama, o gün ikisi de iyi koşamadı. Aradaki farkı da kapatabileceğimi düşünmüştüm. Son metrelerde güçlü ataklarla geldim, ama yarış bitti. Sonrasında da tam üç gün uyuyamamıştım. O yarışı at değil, kesinlikle ben kaybettim. “Ben kazandım” dediğim ise çok var. Mesela Caprice ile ben kazandım. At o kadar iyi olmasına rağmen taktiği ben belirledim. Yarışı daha geride takip etmesi ve çok kısa bir sprinti olduğu için zamanlamayı çok iyi yapmamız gerektiğini ben belirledim ve kazandık. Celal Bayar Koşusu’nda, Cavcav Ekürisi’nin Scream To Scream isimli atına biniyordum. Normalde o at grubun arkasında bekleyen bir attı. Atın ilgililerine koşudaki Grand Ekinoks ile Ultramar’ın da bekleyen atlar olduğunu söyledim ve önde gitmemiz gerektiği önerisinde bulundum. Onlar da kabul ettiler. Çıktım, tempoyu koyduk ve kazandık. Hem de çok kolay bir şekilde. Bir de Confidence ile Çaldıran Koşusu birinciliğimiz var. Müthiş bir yarış olmuştu. 4 - 5 at Grup 1 mücadelede fotoya taraklama girdi. Harika bir finiş resmi oldu. O yarışta da payı önce kendime çıkarırım. m Biraz daha eskilere gidecek olursak, 80’li yılların sonlarında başlıyorsunuz işe. 90’lı yıllarda birçok ünlü jokeyle mücadele ediyorsunuz. O günleri özlüyor musunuz? Zaman zaman insan özlüyor, özlenmez mi. Geçmişe özlem bence her insanda olan bir şeydir. “Ne güzel günlerdi” diyorum kendi adıma. Geçmişe baktığımda çok güzel insanlarla, çok güzel sosyal hayatımızın olduğunu görüyorum. Bugün hayatta olan, olmayan çok değerli kişilerle tanıştım. Hepsinin tecrübelerinden faydalandım. Ama, Sadettin Boyraz olduysam beni ben yapan, o insanlarla tanıştıran, bu maddiyatı, maneviyatı veren, atlar ve at yarışlarıdır. Bunlar olmasaydı, ben de buralarda olmayacaktım. Atlar olmasaydı, kimbilir neredeydim. Bu açıdan Türkiye Jokey Kulübü’nün çatısı altında olmaktan gurur duyuyorum. Türkiye Jokey Kulübü ülkemizin sayılı kurumlarından birisidir. Çok ciddi bir istihdam da yaratmaktadır. O yüzden, bu kurumun çatısı altında SORU CEVAP VELiEFENDi: Yaşam Biçimi RAKiP: Rekabet GAZi KOŞUSU: Tarifsiz heyecan ATLAR: Ailemden sonraki en değerli varlıklar EV: Yuva, sıcaklık ÇOCUK: Anlam ve gelecek iKiNCiLiK: Kazanmanın yarısı YARIŞSEVER: Sektörün temeltaşı iDMAN: Form KUPA: Kazanmanın taçlandırılması

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=