2020_Temmuz
İLE kolay tam 34 yıldır at sırtında... Aktif jokeyler içinde en eski isim... Gazi Koşusu zaferleri başta olmak üzere bir çok önemli yarışı, bindiği safkanlarla kazanmış tecrübeli bir jokey... Kariyeri başarılarla dolu, sevinçleri, hüzünleri, anıları biriktirmiş, genç meslektaşlarının usta ağabeyi Sadettin Boyraz ile dünü ve bugünü konuştuk. Gelecekteki hedeflerini sorduk... Gelin o keyifli sohbetimize, sizler de dahil olun... m Sahadaki en faal, en eski jokeylerden birisiniz. Geriye dönüp baktığınızda, kariyerinizi nasıl özetlersiniz? Benim atlara olan sevgim çocukluğumdan beri vardı. Daha ilkokul yıllarımda jokey olmaya karar vermiştim. Tabi zor bir iş, kolay değil. 34 yıllık mesleki hayatımda kendimi başarılı buluyorum ve hedefime ulaşmış birisi olarak görüyorum. Bu süre zarfında tabiki sakatlıklarım oldu, üzüldüğüm zamanlar oldu, bunun yanında sevindiğim çok zamanlar da oldu. Çünkü, yarış kazanmanın hazzı bambaşka bir şeydir. Emek veriyorsunuz, o emeğin karşılığını aldığınızda hem ekip olarak, hem kendiniz, o ata bir şey katıp kazandığını gördüğünüzde yaşadığınız duygu çok farklı bir mutluluk oluyor. m İlk at bindiğiniz yıl 1986. 34 yıl önceye dönersek, neler dersiniz? 1986 yılında Sivas’tan, İstanbul’a geldim. Apranti okulu yeni açılmıştı. Ama dışarıdan imtihanlara da izin veriyorlardı. 3 - 4 ay Veliefendi’deki ahırlarda atlara binek yaptım, tecrübe edindim. Yaklaşık 3 ay sonra imtihana girdim. Rahmetli Şükrü Yurteri, rahmetli Özdemir Atman ve Zekeriya Aydın gibi duayenlerin olduğu bir heyet vardı. Piste çıktım, atımla 400 metre kenter yaptım. Lisansımı verdiler. O zamanlar, şimdiki gibi 2 yıl kapsamlı bir eğitim yoktu. “BiZ NE ZORLUKLAR AŞIP BUGÜNLERE GELDiK” m Bugünkü eğitimleri almış olsanız “Çok daha farklı yerlerde olurdum” diyebilir misiniz? Güzel bir soru, fakat bakış açısına bağlı bu. Neden? Yarışçılıkta bakış açısı önemli. Biz olabileceğimiz en iyi yere geldik. 3 - 4 tane isim var ki jokeylikte, şimdiki imkanlar olmadan bugünlere geldik. Bu yeteneğinizden kaynaklanıyor. Siz o yeteneğinizi ortaya çıkartıyorsunuz. Ama şimdiki nesil tabiki daha şanslı. Hem profesyonel yardım alıyorlar, hem de bu işin eğitimini profesyonelce görüyorlar. Hem de çok iyi hocalar ile yetişiyorlar. 2 yıl da oldukça uzun bir zaman. Bugünün aprantileri çok daha fazla şans buluyorlar. Bizim dönemimizde daha az at vardı. Haftada 3 gün yarış vardı. Kışın sadece Adana ve İzmir yarışları yapılırdı. Bir de önümüzde ciddi anlamda, isimleri efsaneleşmiş baş jokeyler vardı. Bizim jenerasyon da çok iyiydi. O isimlerin yanında şans bulmak emin olun ki çok zordu. Yani biz o zorluklardan geldik bugünlere. Şimdikiler çok şanslı diye bu yüzden düşünüyorum. Bu şansı da iyi değerlendirmeleri lazım. Çünkü; at, yarış ve hipodrom sayısı arttı. m Çok zor şartlardan çıkıp muazzam şeyler kazanmışsınız, başarı anlamında… Kesinlikle. Ben de bunu her zaman her yerde söylüyorum. Olması gereken de oydu. Çok çalıştım. Bu işin başlangıcı çok önemli. Başlangıçtan sonra disiplinli olmazsanız, işin ucunu sıkı tutmazsanız başarı da zor gelir. Önce trenin vagonlarını raylarına oturtmanız lazım. Sonrasında çok çalışarak, disiplinli ilerleyerek yol alacaksınız. O zaman da başarı kendiliğinden geliyor. D DO Ğ UM TARiHi 15.12.1972 MEMLEKETi SiVAS iLK BiNDiĞi AT ENGiN 1 / ARAP JOKEY OLMA TARiHi 25.11.1989 ALiŞ (Arap) iLK KEZ 1. OLDUĞU AT KIRMURAT ARAP SADETTiN BOYRAZ KiMDiR 35 TJK’NIN SESİ TEMMUZ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=