2019_Mayis

53 TJK’NIN SESİ MAYIS 2019 yaparken de sadece bugünü veya yarını değil, 20 yıl sonrasını düşünerek, Türkiye Binicilik Federasyonu’nun da desteği ile olimpik standartlarda bir tesis olması için adımlarımızı attık. Açık ve kapalı manejlerimizi, tavlamızı, kafe - restoranımızı ve diğer bütün altyapıyı, Edremit Belediyesi ve Edremit Kaymakamlığı olanakları ile inşa ettik. 3000 dönüme yakın bu mera alanlarını da bu kapsamda tahsis ederek, binicilik için harikulade bir ortam ortaya çıkarttık. Bir tarafı kadim Süphan Dağı, bir tarafı Van Denizi ve Akdamar Adası, yine bir tarafı meşhur Vizontele Filmi’nden de hatırlayabileceğiniz Artos Dağı, diğer bir tarafı Engil Sulak Alanı ile çevrili olan tesisimizin, çok güzide bir binicilik merkezi olduğuna inanıyoruz. Tesisimizi 2017 yılında, yaklaşık 4 aylık bir çalışma sonrasında faaliyete açtık. Ben, bize bu konuda destek olan Binicilik Federasyonu’na ve tüm Edremit Belediyesi çalışanlarına teşekkür etmek istiyorum. Bize, hem teknik destek verdiler hem de at hibe ettiler. Tesisimizi açtıktan sonra, faaliyetlerimizi duyurmak için gereken çalışmaları yapmak ile beraber, bizim asıl hedefimiz, biniciliğin yaygınlaşması, toplumumuzun ata sporumuz olan binicilik ile tanışması, kültürel ve sosyal bir faaliyet yapılması, bölgenin ve şehrimizin tanıtılarak, turizm ile anılması ve beraberinde, insanlarımızın gündelik rutinlerinde farklı, ilgi çekici noktalar oluşturarak, vatandaşlarımızın keyifli vakit geçirmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda yaklaşık 1.5 yılda, devlet okullarında okuyan 20.000’den fazla çocuğumuzu, ücretsiz olarak servisler ile tesisimize getirdik, atlar ile tanıştırdık, ata binmelerini sağladık. Ayrıca, profesyonel lisanslı biniciler yetiştirdik. En son düzenlediğimiz lisans sınavından sonra, 30’dan fazla lisanslı sporcumuz oldu. Geçtiğimiz yaz, 15 Temmuz Şehitleri’ni Anma Etkinliği kapsamında bölgemizde ilk defa bir engel atlama yarışması gerçekleştirdik. Biniciliği yaygınlaştırabilmek ve toplumun her kesiminin yararlanabilmesini sağlamak için fiyatlarımızı çok makul düzeyde tutuyoruz. Biniciliği çok seven ve atlar ile zaman geçirmekten büyük keyif alan bir kardeşiniz olarak, “Artık hafta sonu gelse de atlarımızın yanına gidip, ata binsek...” diye düşünen, binicilik aşığı bir insanım. Önümüzdeki süreçte de engel atlama müsabakaları düzenlemeye devam etmek, lisanslı binici sayımızı arttırarak, bölgemizde biniciliğin daha da fazla tanınmasını, vatandaşlarımızın bu sporu, “Zenginlerin Sporu” olarak görmesinin önüne geçmeyi ve bir atlı dayanıklılık yarışması organize etmeyi istiyoruz. Ben gerek sizleri, gerek TJK’nın Sesi Dergisi’ni okuyacak olan herkesi, kadim şehrimiz Van’a, özellikle Edremit İlçemiz’e, hem buraları gezip - görmeye hem de binicilik noktasında kendilerini asla hayal kırıklığına uğratmayacak olan tesisimize at binmeye davet ediyorum. Ben, özel seçilmiş atlarımız ile plajda, sazlıklarda, 3000 dönüm merada ata binmenin keyfine varacaklarının garantisini veriyorum. Bütün Türkiye Jokey Kulübü ve TJK’nın Sesi Dergisi takipçilerini, Edremit’e, keşfe davet ediyorum. Tüm binicilerin atlarının ayaklarının düz basması dileğiyle...

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=