2019_Haziran
32 TJK’NIN SESİ HAZİRAN 2019 TERBIYE… En önemli şey, tayı iyi yetiştirebilmek. Taya verilen terbiye o kadar önemli ki, ben Amerika’ya ünlü Zenyatta’nın yarışına gitmiştim, gerçekten dev gibi bir safkandı ve yarıştan sonra ahırına gittiğimde, 150 - 200 tane gazetecinin atın etrafını sardığını gördüm, bu güzide kısrak ise tek bir seyisin yedeğinde, en ufak bir oynama yapmadan olan biteni izliyordu. Bu ne demek biliyor musunuz? Ancak bir safkanı terbiye etmişseniz o şekilde zapt edebilirsiniz. Yoksa gerekli terbiyeyi almamış olsa, bir kantarmayla, bir yularla onu ne kadar kontrol altında tutabilirsiniz ki… O yüzden Avrupa’da veya Amerika’da bir kadın seyis rahatlıkla bir atı idare edebiliyor. Aksi taktirde o terbiyeyi almayan bir atı kontrol altında tutma şansınız zaten olamaz. Önce tayla ilişkiyi çok iyi kurmamız gerekiyor. Daha anne yanındayken tayla iletişimi kurmaya başlamalısınız. Bizim taylarımız padoğa salınırken veya içeri alınırken hep bakıcısının eli üstünde olur. Bugüne kadar da sahaya götürdüğüm taylarımdan bir tanesi bile seyisine ne tekme attı, ne de saldırdı. AYGIR KALITEMIZ YETERSIZ… Biliyorsunuz, bir süredir özel aygır furyası başladı. Normal şartlarda bizim aygır stoğumuz, birkaç aygır dışında çok başarılı değil. Avrupa standartlarını düşündüğümüzde, Avrupa’da aygırlık yapabilecek kapasitede ya üç ya beş aygıra sahibiz. Tabii, bu bir arz talep meselesi, Türkiye Jokey Kulübü’nde aygır stoğu yeterli olmadığından, arkadaşlarımız da çareyi yurtdışında, bütçeleri dahilinde aygır ithal etmekte buldu. Şimdilik bunlarla idare etmemiz gerekiyor. “Türkiye Jokey Kulübü’nün aygır alımı yapması gerekli mi?” diye sorarsanız, bence gerekli. Sanırım yakında alınır da… Alınması da lazım... KISRAK TERCIHLERIMIZ HATALI… Ben Amerika’dan, karnında Tapit yavrusu olan bir kısrak aldım ve 75.000 Dolar para verdim. Şimdi, Amerikalı büyük başarıları olmayan kısrağını neden Tapit ile çiftleştiriyor? Çünkü kısrağı elinden çıkartmak istiyor. Zaten ben de Tapit için aldım ve kısrağı doğumdan sonra elimden çıkarttım. O da zaten sonrasında bir şey veremedi. Belli ki bu kısrak sorunluydu, biz de gittik aldık. Ama tayı şimdi Barış Kaya’da aygırlık yapıyor; Roca De La Paz. Şimdi birbirimizi kandırmayalım, 1000 - 2000 - 3000 Euro’lara bir sürü kısraklar alındı. Niye? Çünkü karnında bilmem kim aygırın yavrusu var diye. Alıyorsun o kısrağı sonra da kopamıyorsun. İşte böyle böyle kısrak kadromuza çok ıskarta girdi. Bunlar ucuz diye de pahalıya gitmiyorlar. Sonuç olarak atçılığımız zarar görüyor. Mesela ben çok kıymetli kısraklar aldım. Örnek; 85.000 Euro’ya Katirisa’yı aldım. 22.000 Euro’ya Vallemeldee’yi aldım. Allaha şükür bizim yıllarca ekürümizi döndürdü. World Stage’i aldım, Amerika’da kız kardeşi 3 milyon Dolar kazandı. Annesi de Dehere ile babadan kardeş. Sonuç olarak iyi kısraklar alıp atçılığımızı geliştirmemiz gerekli.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=