2019_Eylul
ürkiye Cumhuriyeti, tarihinde ilk kez resmi olarak 1924 yılında, Paris’te düzenlenecek olan Olimpiyat Oyunları’na davet edildi. 4 Mayıs - 27 Temmuz 1924 tarihleri arasında düzenlenen Paris Olimpiyat Oyunları’na dönüşümlü olarak gruplar halinde katılan Türk sporcular, 19 futbolcu, 11 atlet, 5 güreşçi, 3 bisikletçi, 2 halterci ve 1 eskrimciden oluşuyordu. Katıldıkları yarışmalarda istedikleri sonuçları elde edememiş olsalar da dünyanın en büyük ve en kapsamlı spor organizasyonunda büyük tecrübeler elde etmişlerdi. Tam 4 yıl sonra sonra, Amsterdam’da gerçekleştirilen 1928 Olimpiyatları’na tamamı erkeklerden oluşan 40 sporcu ile katılan Türkiye Cumhuriyeti Olimpiyat Takımı, güreş branşında bir dördüncülük bir altıncılık, iki yedincilik alırken, halter branşında da bir sekizincilik almayı başardı. Bu tarihlerde, henüz binicilik disiplininde uluslararası bir temsil söz konusu değildi. Türk Binicilerin ilk Milli Mücadelesi, 1 - 4 Ekim 1931 tarihlerinde Bulgaristan’ın Sofya Kenti’nde düzenlenen, “Balkan Olimpiyat Üç Günlük Yarışmaları” olmuştur. 30 TJK’NIN SESİ EYLÜL 2019 T HASAN ALİ SAY AT’IN İZİNDEN... Yıl 1936... İlk defa yılbaşı tatili ilan edilen, ülkemizde Gazi Koşusu’nda yarışabilecek tay sayısının 11 olduğu fakat sadece 3 tayın yarıştığı ilginç bir yıldır. Berlin’deki açılışını Adolf Hitler’in yaptığı, Türk Biniciliği’nin ilk kez Olimpiyat Oyunları’na dahil olduğu, ilk defa Kış Olimpiyatları’na katıldığımız, ilk olimpik madalyamızı kazandığımız ve bayan sporcularımızın katıldığı ilk oyunlar da bu tarihte düzenlenmiştir... 1936 Berlin
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=