2016_Aralik

24 TJK’NIN SESİ ARALIK 2016 CİHAN A ‘‘ ‘‘ ‘‘ ‘‘ ‘‘ ‘‘ Bir çoğumuz karayolu seyahatleri sırasında Sakarya’nın şirin ilçesi Hendek’in içinden geçmişizdir. Küçük bir kısmı Karadeniz’de, büyük kısmı da Marmara Bölgesi’nde kalan Hendek, dağlardan buz gibi akan doğal sularıyla ön plana çıkıyor. Yerel halk daha çok fındık yetiştirirken, büyük şehirlere yakınlığından dolayı son zamanlarda sanayi şehri görünümüne kavuşmaya başlamış durumda. Hendek hakkında bu kısa bilgileri verdikten sonra asıl gitme amacımız olan 171 nolu Ganyan Bayii sahibi Cihan Arş ile yaptığımız keyifli sohbeti sizlere aktarmak istiyoruz. Öncelikle Ganyan Bayii işletmek nereden aklanıza geldi, nasıl başladınız? Şehir meydanında şarküterimiz vardı, küçük yaşlardan itibaren orada çalışmaya başladım. Benim çocukluk yıllarından süre gelen bir at sevdam vardır. Gazi Koşusu gibi önemli yarışlara babamın rızası olsa da olmasa da giderdim. Hatta babam bir süre sonra benim bu durumuma alıştı, kaybolduğum zaman, “Aramayın onu yine büyük bir yarış vardır ona gitmiştir” dermiş. Sonraları, büyük marketler açılınca bizim şarküteri işi de kıymetini yitirdi. Ne yapalım diye düşünürken, daha önceden Ganyan Bayii çalıştıran arkadaşlar kapattı, 2 – 3 ay kadar kapalı kaldı. Bir arkadaşım bana, “Cihan’cığım senin dükkanın var, kira da vermeyeceksin, açsana bir Ganyan Bayii” dedi. Bana da çok mantıklı geldi ve gerekli girişimlerde bulunarak lokalimizi 14 Şubat 2009 yılında tam da Sevgililer Günü’nde yarışseverlerin hizmetine sunduk. Bu süreçte bir de at aldım, o da iyi koştu, bizleri sevindirdi. Hayallerimi gerçekleştirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Yarışseverlerin ilgisi ne düzeyde, sizi memnun ediyor mu? “İlgiden çok memnunum. Zaten bizim ilçemizin belirli bir müşteri kapasitesi var. Yaz – kış cirolarımızda değişme olmaz. Hendek’te de tek Ganyan Bayii sahibi benim. Daha önce Altılı Ganyan oynayabilmek için Adapazarı’na gitmek zorunda kalırdık. Beni bu işe iten en önemli konuların başında da burada böyle bir lokale ihtiyaç duyuluyor olmasıydı. Şehir dışından da çok gelen oluyor. Çünkü arkamız otoban, ön taraf E5 otoyolu, meraklılar uğrayıp, bir çayımızı içip, oyun yapıyorlar. Özellikle İstanbul yarış günü ciro olarak bizi çok memnun ediyor. Dünden bugüne neler değişti? Ne gibi gelişmelere şahitlik ettiniz? Bundan 25 – 30 sene evvel haftanın 2 -3 günü yarış vardı. İnsanlar, “Bugün yarış var mı?” diye soruyorlardı. Yarış günlerini takip etmeniz zor oluyordu. Yarışsever şu anki programdan son derece memnun. Eskiden yaşanan başka bir zorluk da, kuponları bu şekilde yatıramazdınız. Saatler öncesinden Altılı Ganyan’ınızı oynayıp bitirmeniz gerekirdi. Şimdi, start verilene kadar oyun oynayabiliyorsunuz. Gerçekten çok zormuş o yıllarda bu işi yapabilmek, çok uğraşırlarmış. SAKARYA /

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=