2017_Aralik

67 TJK’NIN SESİ ARALIK 2017 Mehmet Kazoğlu’nu tanıyalım? 1963 Şanlıurfa doğumluyum. İlk ve Ortaokulu İstanbul’da, Liseyi Şanlıurfa’da okudum. 1982 yılında başladığım Manisa İktisadi İdari Bilimler Fakültesi’ni bitirdikten sonra 1988 yılında askerliğimi tamamladım. 2001 yılının Mayıs ayı itibariyle de Şanlıurfa Hipodrom Müdürü olarak başladığım görevime 16 yıldır devam ettirmekteyim. Şanlıurfa Hipodromu hakkında bizi bilgilendirebilir misiniz? Hipodromumuzda, 1996 yılında mali yarışlar ve 2000 yılı itibariyle de resmi yarışlar yapılmaya başlandı. Fakat, Şanlıurfa’da at yarışlarının başlaması çok daha eskilere dayanıyor. Osmanlı ve Selçuklu’dan bu yana coğrafyamızda at yarışları düzenleniyor. 1996 öncesinde de şu an Valiliğimizin olduğu yerde koşu meydanı vardı ve yaklaşık 40 - 50 yıl kadar da burada at yarışları yapılmış. Tabii, bu koşuların tamamı mahalli yarışlardı. Şu an hipodromumuz 787 Bin metrekare arazi üzerine kurulmuş, 1700 metre kum pist, 1570 metre antrenman pisti ve 996 adet ahırıyla hizmet vermektedir. Şanlıurfa’da beşincisi hizmete giren At’la Terapi Merkezi hakkında neler söyleyeceksiniz? At’la Terapi Merkezleri, Türkiye Jokey Kulübü Yönetim Kurulu Başkanımız Yasin Kadri Ekinci’nin büyük gayret gösterdiği ve üzerinde durduğu bir projedir. 13 Kasım 2017 Pazartesi itibariyle de bu merkezlerimizin beşincisini burada hayata geçirdik. Özellikle, halkımızın istifade etmesi amacıyla mesire alanımızda hizmete açtık. Yaklaşık, 32 bin metrekare alanı bu iş için ayırdık, bunun 1.000 metrekaresi kapalı manej, açık manej, engelli çocuk parkı, gelen misafirlerimiz için çim alanlar, oturma yerleri gibi bir kompleks yaptık. Ne yazık ki Şanlıurfa olarak engellilerin çok fazla olduğu bir ilde yaşıyoruz. Yıllık 60 bin doğum oluyor ve bir çok ülkenin doğum oranının üzerinde bir sayıya sahibiz. Bu kadar büyük bir ilde olduğunuz zaman, özellikle nüfusunuz da genç olunca engelli sayısı artıyor. Böyle bir hizmet, bölgemizde olmadığından dolayı büyük bir eksiklikti. Diyarbakır’da başladı ve büyük bir yoğunluk gözlemliyoruz. Şanlıurfa’da bu yoğunluğun daha da artacağı kanaatindeyim. Milli Eğitim Müdürümüz ile birlikte bir protokol imzaladık, Şanlıurfa’daki tüm engelli okulları buraya gelecek ve Milli Eğitim Müdürlüğümüz de bu protokol çerçevesinde belirlenen günlerde çocuklarımızı hipodromumuza getirecek. Ayrıca, ilçelerimizde yaşayan yaklaşık 1 milyon kadar insanımız var. Bunların da ihtiyaç sahibi çocuklarını minibüsler yardımıyla terapi merkezimize getireceklerini taahhüt ettiler. İlk gün itibariyle yoğunluğumuz başladı. Fakat, önümüzdeki aylarda bundan fayda görüldüğü anlaşılınca yoğunluğumuzun kat kat artacağı düşüncesindeyim. Çok önemli bir proje ve Başkanımız Türkiye’nin kanayan bir yarasına parmak bastı. Daha da büyüyerek, tüm illerimizde olacağına inanıyorum. Şanlıurfa Hipodromu sezon açılışında Endurans yarışları da yapıldı. Ne gibi hazırlıklarınız oldu? Açıkçası, Endurans yarışlarının bizim konuya aşina olmadığımız mücadeleler oldukları için biraz zorlandık. Bu konuyla ilgili Binicilik Federasyonu’yla iletişime geçtik. Yetkililer 2 - 3 defa Urfa’ya geldiler, beraber çalışmalar yaptık. Göbeklitepe’den, hipodromumuza doğru yarışı düzenleyebilir miyiz? diye düşündük. Fakat, ne yazıkki coğrafi şartlar buna müsade etmedi. Bunun sonucunda da hipodromdan başlayıp yine hipodromumuzda bitecek bir yol haritası oluşturduk. Bununla ilgili, Harran Üniversitesi’yle görüşmeler yaptık. Sayın Rektörümüz de bu organizasyona katılmak istemesi sonucunda, üniversite arazisi üzerinde bir parkur düzenledik. Personel takviyesiyle, güzergah üzerinde taş toplama, greyderle düzelteme, zemin çalışmaları gibi yaklaşık 35 km’lik parkurda çalışma yaptık. Buradan, Sayın Rektörümüze de yardımlarından ve desteklerinden ötürü çok teşşekkür ediyoruz. Bizim de heyecanla beklediğimiz bir yarıştı. Çünkü, Urfa’da ilk defa At’la Dayanıklılık Yarışması düzenleniyordu. Önceleri, cirit ve rahvan yarışlarının düzenlendiğini büyüklerimizden duyuyorduk fakat bu yarış Şanlıurfa’da bir ilk oldu. Çok ilgi gördüğünü söyleyebilirim. Bir çok atçımızdan, önümüzdeki sene tekrar düzenlenmesi durumunda, katılacakları yönünde söylemler aldık. Bende dahil olmak üzere artık atlara binerek kendimizi bu konuda geliştirmek istiyoruz. Bu yıl bir ilke daha imza attık, o da Başkanımız Yasin Kadri Ekinci’nin talimatlarıyla, bir güvenliğimizi atla dolaştırma kararı aldık. Biliyorsunuz, özellikle İngiltere’de atlı güvenlik çok yaygın bir şekilde kullanılıyor. Belki yakın zamanda belediyelerimiz de bunu örnek alırlar diye düşünüyoruz. Özel olarak yetiştirilmiş atlar ve uzman fizyoterapistler eşliğinde terapatik seanslarla fiziksel, zihinsel ve duygusal bozukluğu olan çocukların gelişimine katkı sağlanıyor. At’la Terapi Merkezi her Salı, Çarşamba ve Cuma günleri 10.30-17.00 saatleri ücretsiz hizmet vermektedir. ‘‘

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAzNjM=